Projekty a granty školy
DIGITALIZUJEME ŠKOLU
Výzva na podporu škol s nadprůměrným zastoupením sociálně znevýhodněných žáků
Doučování žáků škol - Národní plán obnovy
Šablony II
Výzva č. 02_18_063 je určena oprávněným žadatelům se sídlem na území celé České republiky, mimo hl. m. Prahy.
Cílem výzvy je podpořit mateřské, základní a základní umělecké školy a školská zařízení pro zájmové vzdělávání (střediska volného času, školní družiny a školní kluby) formou projektů zjednodušeného vykazování. Projekt je spolufinancován Evropskou unií.
název projektu: ZŠ a MŠ Velvarská
registrační číslo: CZ.02.3.X/0.0/0.0/18_063/0014164
období realizace: 1. 9. 2019 - 31. 8. 2021
Cílem projektu je podpora společného vzdělávání, personální podpora žáků ohrožených školním neúspěchem, podpora nových metod ve výuce, rozvoj dovedností v ICT a další vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ a MŠ.
Grantová výzva Učení hrou společnosti LEGO Production s.r.o.
V roce 2015 získala mateřská škola finanční částku 294 155,- Kč na realizaci projektu Sluníčková třída pro malé vědce, jehož celkové náklady činily 323 566,- Kč. Cílem projektu bylo vybudování zahradní třídy, kde děti s využitím dětského vědeckého a didaktického vybavení zkoumají živou i neživou přírodu, člověka, svět. Díky dotaci jsme pořídili pomůcky pro výzkumy a experimenty - Archimedův šroub, mikroskop, stůl se zvětšovacími skly, malou chemickou laboratoř, truhlíky pro pokusné pěstování rostlin, sady pro pokusy fyzikální, chemické a přírodovědecké.
VZPoura úrazům
Projekt Všeobecné zdravotní pojišťovny VZPoura úrazům je zaměřen na prevenci úrazů a nehod u dětí a mladistvých. Projekt je realizován ve spolupráci s hendikepovanými pracovníky VZP ČR, kteří se prostřednictvím organizovaných setkání na základních školách snaží dětem problematiku úrazů přiblížit, upozornit je na rizikovost určitých životních situací a naučit je, jak lze vhodnými preventivními opatřeními tato rizika omezit na minimum.
Projekt VZP Za zdravým vzduchem
Naše škola byla od samého začátku vzniku projektu v roce 2015 zapojena, až do jeho skončení v roce 2018. Projekt byl určen dětem z prvního stupně, pojištěncům VZP, kteří žijí v oblastech dlouhodobě postižených smogem. Příspěvek 1200,-Kč byl určen na tuzemský ozdravný pobyt dlouhý minimálně 5 dní. Naše škola pravidelně uzavírala smlouvy s VZP na poskytnutí dotace pro účastníky námi organizovaných škol v přírodě.
Projekt Extra třída: Učebna v přírodě, relaxační učebna
Zdroj projektu: Nadační fond Tesco
Celková částka: 31 500,00 Kč
Datum realizace: 12. 2015 - 6. 2016
Cíl projektu:
Oprava a úprava učebny v přírodě- pocitové stezky, doplnění interaktivních prvků do tohoto prostoru.
Obsah projektu:
Naše škola leží v okrajové části města, která má blízko k lesu a CEV Kladno - Čabárna. V tomto ekologickém středisku pořádají různé programy, které navštěvuje mnoho lidí. Vzhledem k tomu, že naše škola leží tzv. " na trase", využití naší učebny v přírodě s pocitovou stezkou je pro kolektivy možné.
S CEV úzce spolupracujeme.
Protože učebna v přírodě je v posledních letech poměrně hojně využívaná, už si zaslouží obnovu. A právě na ní jsou určené prostředky z projektu. Chtěli bychom tu do budoucna pořádat besedy, setkání, pořady s ekologickou tématikou, protože ekologie je významnou součástí našeho školního vzdělávacího programu.
Učebna v přírodě je i v současné době otevřena veřejnosti, pořádáme tu různé akce a setkání. S projektem její využití rozhodně nekončí a v našich aktivitách budeme pokračovat i nadále.
Odborné zabezpečení: pedagogičtí pracovníci základní školy
Cílová skupina: zaměstnanci školy, žáci školy, veřejnost
Kooperativní model rozvoje ICT dovedností učitelů
Zdroj projektu: EU - Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Celková částka: 20 176 818,64 Kč
Datum realizace: 27. 11. 2014 - 31. 7. 2015
Cíl projektu:
- Vzděláme 430 pedagogů v kurzech DVPP se zaměřením na ICT, v nichž jsou propojeny moderní formy prakticky orientované výuky se vzděláváním pomocí moderní dotykové techniky, které povedou k jejich profesnímu rozvoji v oblasti ICT vzdělávání a sekundárně zvýší zájem žáků o výuku.
- Rozvineme schopnosti pedagogů integrovat ICT technologie do výuky všeobecně vzdělávacích předmětů.
- Umožníme pedagogům využít potenciál moderních technologií k názornému vyučování i aktivizaci žáků vedoucí k dosahování efektivnějších vzdělávacích výsledků.
- Vytvoříme a pilotně ověříme nový model vzdělávání a metodického vedení pedagogů, doplněný on-line platformou.
- Z 31 partnerských škol podpoříme 14 škol majících méně než 200 žáků, tj 45% malých škol.
Obsah projektu:
Prostřednictvím projektu podpoříme profesní rozvoj učitelů 31 partnerských škol v oblasti využívání dotykových zařízení ve výuce žáků, rozšíříme a zvýšíme kvalitu nabídky kurzů DVPP pro pedagogické pracovníky ZŠ. Vybavíme partnerské školy mobilními dotykovými zařízeními.
Materiální zabezpečení:
Tablety
Odborné zabezpečení: pedagogičtí pracovníci základní školy, lektoři IDV
Cílová skupina: Pedagogičtí a vedoucí pracovníci zapojených škol
ZŠ a MŠ Kladno, Velvarská 1206:
- Reg. č. CZ.1.07/1.3.00/51.0013 - Kooperativní model rozvoje ICT dovedností učitelů – partner projektu s finanční spoluúčastí – nákup 14-ti kusů tabletů v hodnotě 132.132,- Kč + účast čtrnácti pedagogických pracovníků na DVPP – celková dotace 334.312,- Kč
Rozvoj polytechnického vzdělávání učitelů mateřských škol v Kladně
Zdroj projektu: EU - Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Celková částka: 3 705 782,92 Kč
Datum realizace: 1. 6. 2014 - 31. 7. 2015
Cíl projektu:
Posílit úroveň polytechnického vzdělávání u učitelek mateřských škol Kladenska, prostřednictvím využívání moderních metod výuky techniky a přírodovědně zaměřených kurzů DVPP.
Obsah projektu:
V dnešní době děti ztrácí manuální zručnost a mají nedostatečné technické a v běžném životě prakticky využitelné dovednosti. Rozhodli jsme se zlepšit tuto situaci a nejlépe již od malých dětí, tedy v MŠ.
Pro učitelky mateřských škol Kladenska vytvoříme výukové materiály, praktická cvičení, experimenty a další aktivity, které využijí pro práci s dětmi.
Kurzy DVPP jsou rozděleny do těchto témat:
- Děti objevují svět
- Projektová výuka v technické výchově
- Stavebnice a jejich využití
- Interaktivní tabule v polytechnické výchově
- Robotika v MŠ
- Keramika v MŠ
- Výtvarné práce
- Kreativní činnosti
Materiální zabezpečení:
Sady výukových materiálů a pracovních listů, výukové pomůcky, stavebnice, roboti, interaktivní tabule.
Odborné zabezpečení: pedagogičtí pracovníci mateřské školy
Cílová skupina: učitelky mateřských škol Kladenska, respektive děti v MŠ
Počet podpořených žáků: učitelky kladenských MŠ
ZŠ a MŠ Kladno, Velvarská 1206: Reg. č. CZ.1.07/1.3.00/48.0086 – projekt Profesní rozvoj učitelů mateřských škol v oblasti podpory polytechnického vzdělávání - zapojení formou DVPP do oblastí:
- KA10 – Kurz osobnostně sociálního rozvoje pro ředitele a vedoucí pracovníky MŠ II.
- KA6 - Malí informatici
- KA1 - Malí počtáři
- KA5 - Malí ochránci
EU peníze školám
Zdroj projektu: EU - Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Celková částka: 1 011 005,- Kč
Datum realizace: 1. 9. 2011 - 28. 2. 2014
Cíl projektu: Zvýšení kvality vzdělávání a to především díky použití moderních vyučovacích pomůcek a moderních metod vyučování.
Obsah projektu: Tvorba inovativních digitálních učebních materiálů (DUMŮ)
Materiální zabezpečení: nákup moderních pomůcek - např. notebooky, PC, software, přírodovědné měřící přístroje
Odborné zabezpečení: pedagogičtí pracovníci školy
Cílová skupina: žáci 1. až 9. ročníků
Počet podpořených žáků: 420 žáků
Naše škola jako jedna z prvních uspěla v podání projektu "EU peníze školám".
Veškeré výstupy a výukové materiály z tohoto projektu jsou pedagogům i veřejnosti volně přístupné. V případě zájmu kontaktujte vedení školy, které Vám výukové materiály zdarma poskytne.
Projekt Program podpory ozdravných pobytů dětí z oblastí se zhoršenou kvalitou ovzduší
V roce 2015 se škola zapojila do výzvy Ministerstva životního prostředí a získala dotaci ze Státního fondu životního prostředí ČR ve výší 293 738,-Kč na projekt "Za tajemstvím pána hor". V rámci projektu vyjeli žáci školy na týdenní pobyt do Krkonoš. Cílem projektu bylo zlepšení zdravotního stavu a posílení enviromentálního vědomí u dětí, které žijí v oblastech se zhoršenou kvalitou ovzduší.
Další významné projekty
- Reg. č. CZ.1.07/1.3.00/48.0099 – projekt Technikou do nitra člověka - zapojení formou DVPP
- Program CZ03 – fond pro nestátní neziskové organizace – projekt Aktivní detekce ohrožených dětí v okrese Kladno a posílení spolupráce organizací poskytujících péči jejích rodinám – centrum pro rodinu VEGA (Cílem projektu je vytvořit a ověřit systém primární prevence ohrožení dítěte v rámci spolupráce škol, NNO a státních institucí). Zapojení učitelky 1. třídy formou vzdělávacích workshopů a školení metodiky aktivní detekce.
- Reg. č. CZ.1.07/1.2.00/27.0024 – Vzdělávací koncepce – realizace workshopů zaměřené na kariérní poradenství pro žáky 7. – 9. ročníku realizované odbornými lektory ČVT.
- Revolvingový fond MŽP ČR 9. výzva – projekt Učíme se v přírodě – dotace 66 500,- Kč na realizaci učebny v přírodě.
Dlouhodobé projekty
- SZIF – Mléko do evropských škol – program podporuje děti v konzumaci mléčných výrobků a zdravém stravování. EU poskytuje školám dotace, aby mohly nabízet svým žákům mléko a vybrané mléčné výrobky
- SZIF – Ovoce a zelenina do škol – program, jehož předmětem podpory jsou čerstvé ovoce a zelenina bez obsahu přidaných cukrů, tuků, soli a sladidel a dále balené ovocné a zeleninové šťávy, bez obsahu přidaných cukrů, tuků, soli, sladidel a konzervantů. Žáci dostávají tyto produkty zdarma.
- Recyklohraní - školní recyklační program pod záštitou MŠMT ČR, jehož cílem je prohloubit znalosti žáků v oblasti třídění a recyklace odpadů a umožnit jim osobní zkušenost se zpětným odběrem baterií a použitých drobných elektrozařízení. Naše škola se díky své aktivitě v programu Recyklohraní aneb Ukliďme si svět stala vítěznou základní školou v období 9/2015-9/2016.
- „Les ve škole – škola v lese“ – mezinárodní výukový program o lese realizovaný ve 21 zemí světa. Koordinátorem programu v ČR je Sdružení Tereza se sídlem v Praze, výuku na školách realizují pedagogové podle připravených metodik – materiály jsou vytvořené v souladu s RVP a v duchu „školy hrou“ a aktivního učení, pomocí pozorování a prožitků.